ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΜΟΥ


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΟΥ "ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ"

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ
Τα γελαστά μπαλόνια

ΤΟΠΟΣ
Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής
Köln, Γερμανία

20 ΗΘΟΠΟΙΟΙ

6 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ (ΤΡΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΑΞΗ)

ΕΞΩΓΗΙΝΟΣ

4 ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (ΑΓΑΠΗ, ΥΓΕΙΑ, ΕΙΡΗΝΗ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ)

9 ΠΑΡΑΜΥΘΟΗΡΩΕΣ (ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ, ΧΙΟΝΑΤΗ,
ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ, ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ, ΚΟΝΤΟΡΕΒΥΘΟΥΛΗΣ, ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ, ΠΑΠΑΚΙ)

Φόντο σκηνής:
Εικόνα γαλαξία με πλανήτες (χρήση προτζέκτορα)
Τρεις επιστήμονες με τα τηλεσκόπιά τους εξερευνούν τον έναστρο ουρανό. Πηγαινοέρχονται με αγωνία δεξιά και αριστερά κοιτώντας με τα τηλεσκόπια έναν γαλαξία με πλανήτες. Φαίνονται πολύ ανήσυχοι.

ΠΡΑΞΗ Α

ΜΟΥΣΙΚΗ1 (STAR WAR)
Επιστήμονας Α
Πάλι τίποτα κι απόψε.
Επιστήμονας Β
Πάλι χωρίς αποτέλεσμα η παρατήρησή μας.
Επιστήμονας Γ
Ούτε ένας καινούριος κόκκινος γίγαντας.
Επιστήμονας Α
Ούτε ένας νέος άσπρος νάνος.         
Επιστήμονας Β
Ούτε ένας μετεωρίτης.
Επιστήμονας Γ
Ούτε ένας κομήτης.
Επιστήμονας Α
Ούτε ένας παράξενος πλανήτης.
Επιστήμονας Β
Μισό λεπτό. Κάτι βλέπω. Το ‘χω! Το ‘χω.
Επιστήμονας Γ
Έλα!!!!! Έλα αγόρι μου!!!
Επιστήμονας Α
Τι βλέπεις, τι βλέπεις;;;;;;
Επιστήμονας Β
Ναι... ναι.....
Επιστήμονας Γ
Πες μας επιτέλους....
Επιστήμονας Β
Λαμβάνω εικόνα.....ναι.
Επιστήμονας Α
Α, θα μας σκάσεις εσύ.
Επιστήμονας Β
Φίλοι μου μόλις ανακάλυψα έναν καινούριο πλανήτη.
Επιστήμονας Γ
Για να δω για να δω. Ουάου. Τι παράξενος πλανήτης;;;;;;
Επιστήμονας Α
Αντικείμενα που μιλάνε και περπατάνε;
Επιστήμονας Β
Παιχνίδια που μιλάνε σαν άνθρωποι;
Επιστήμονας Γ
Μήπως με ξεγελούν τα μάτια μου;
Επιστήμονας Α
Παιχνιδοπλανήτη ανακαλύψαμε, καλέ;
Επιστήμονας Β
Αυτά τα παιχνίδια μοιάζουν πολύ με τα παιχνίδια που έχουν τα παιδιά εδώ στη γη.
Επιστήμονας Γ
Μυστήρια πράγματα συμβαίνουν απόψε.
Επιστήμονας Α
Μήπως ονειρευόμαστε ρε παιδιά;

ΜΟΥΣΙΚΗ2
Ακούγεται μουσική και προβάλλει ένας εξωγήινος μιλώντας με αργή συλλαβιστή χαρακτηριστική φωνή.

Αλφ εξωγήινος
Ο-ΚΙ-ΝΤΝΕΝ-Ο-ΝΕΙ-ΡΕΥ-Ο-ΣΑ-ΣΤΕ.
Επιστήμονας Α
Πλάκα μας κάνει;
Επιστήμονας Β
Τι είν’ τούτο ρε παιδιά;
Επιστήμονας Γ
Μήπως ήρθαν οι απόκριες και δεν το καταλάβαμε;
Αλφ εξωγήινος
ΕΙ-ΜΑΙ-Ο ΑΛΦ-Ο-Ε-ΞΩ-ΓΚΗ-Ι-ΝΟΣ.
Επιστήμονας Α
Εξωγήινος;
Επιστήμονας Β
Πουλάκι μου...
Επιστήμονας Γ
Στον ουρανό σε ψάχναμε, στη γη σε βρήκαμε...
Αλφ εξωγήινος
ΕΡ-ΚΟ-ΜΑΙ-ΑΠΟ-ΤΟΝ-ΠΛΑΝΗΤΗ ΝΤΕΛΤΑ. ΕΙΝΑΙ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΝΤΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΝΤΙΩΝ
Επιστήμονας Α
Τι πώς πού;
Επιστήμονας Β
Ε δεν πάει άλλο, θα τρελαθούμε απόψε.
Επιστήμονας Γ
Ποιων παιδιών καλέ;
Επιστήμονας Α
Των δικών σου παιδιών;
Επιστήμονας Β
Των εξωγηινοπαιδιών;
Αλφ εξωγήινος
ΟΚΙ-ΑΛΦ-ΝΤΕΝ-ΕΚΕΙ-ΑΚΟΜΑ-ΠΑΙΝΤΙΑ-ΜΟΛΙΣ-ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ
Επιστήμονας Γ
Να ζήσετε. (Τον χαιρετά με χειραψία)
Επιστήμονας Α
Καλούς απογόνους.  (Τον χαιρετά με χειραψία)
Αλφ εξωγήινος
ΕΥ-ΚΑ-ΡΙ-ΣΤΩ
ΤΩΝ-ΔΙΚΩΝ ΣΑΣ ΠΑΙΝΤΙΩΝ ΤΑ ΝΤΙΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΖΟΥΝ ΕΚΕΙ.
ΤΩΝ ΠΑΙΝΤΙΩΝ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΗ ΓΚΗ. ΕΙΝΑΙ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΤΕ.
Επιστήμονας Β
Των δικών μας παιδιών; Των παιδιών της γης τα δικαιώματα ζουν εκεί;
Επιστήμονας Γ
Θα τρελαθώ...
Επιστήμονας Α
Και πού είδες τα δικαιώματα των παιδιών μας να ζουν σε άλλο πλανήτη;

(Οι επιστήμονες απευθύνονται στα παιδιά της αίθουσας)
Επιστήμονας Β
Μήπως χάσατε κανένα δικαίωμα εσείς παιδιά;
Επιστήμονας Γ
Μήπως σταματήσατε να πηγαίνετε σχολείο;
Επιστήμονας Α
Μήπως πάψατε να χαμογελάτε;
Επιστήμονας Β
Μήπως δεν κάνετε τα εμβόλιά σας;
Επιστήμονας Γ
Μήπως δεν παίξατε αρκετά σήμερα;
Επιστήμονας Α
Μήπως δεν είδατε καμιά θεατρική παράσταση;
Αλφ εξωγήινος
ΟΚΙ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΝΤΙΩΝ. ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ....
Επιστήμονας Β
Των άλλων; Ποιων άλλων;
Αλφ εξωγήινος
ΠΑΡΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΙΝΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ-ΜΕΓΚΑ-ΕΞΩΓΚΙΗΝΟ-ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΕΓΚΑ-ΜΙΚΡΟ- ΕΞΩΓΚΗΙΝΟ-ΝΤΙΑΣΤΗΜΙΚΟΥΣ ΦΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ

ΜΟΥΣΙΚΗ 3 Chariots of Fire - Βαγγέλης Παπαθανασίου
Οι επιστήμονες παίρνουν τα ακουστικά και τους φακούς, τα τοποθετούν στα τηλεσκόπια και κοιτούν. Εμφανίζονται εναλλάξ από δεξιά και αριστερά   του διαστημικού φόντου της σκηνής τα δικαιώματα και μπαίνουν στη σκηνή σαν αρχαίος χορός κάνοντας ένα κύκλο . Παιδιά που κρατούν ζωγραφιές ή αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν τα δικαιώματα, π.χ. ένα κλαδί ελιάς φυσικό ή ζωραφισμένο, μια ζωγραφισμένη ή λούτρινη καρδιά κλπ.
ΕΙΡΗΝΗ
Είμαι το δικαίωμα στην ειρήνη του Κερίμ από τη Συρία. Κρύφτηκα σε αυτό το κλαδί ελιάς. Φοβάμαι να γυρίσω πίσω στη γη. Η ζωή μου απειλείται από τη φωτιά του πολέμου που ξέσπασε στη χώρα που ζούσα.
ΑΓΑΠΗ
Είμαι το δικαίωμα στην Αγάπη. Κυνηγημένο και φοβισμένο στη γη, κρύφτηκα σε αυτή την καρδιά. Ο φίλος μου ο Άλφ με βοήθησε να φτάσω στον πλανήτη αυτόν μαζί με άλλους φίλους μου.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Είμαι το δικαίωμα στο παιχνίδι τόσων και τόσων παιδιών στη γη. Κυνηγημένο και φοβισμένο στη γη, κρύφτηκα σε αυτή την μπάλα. Ο φίλος μου ο Άλφ με βοήθησε να φτάσω σ’ αυτόν τον ασφαλή πλανήτη, μακριά από πολέμους και αδικίες.
ΓΝΩΣΗ
Είμαι το δικαίωμα στη γνώση και τη φαντασία. Κυνηγημένο και φοβισμένο στη γη, κρύφτηκα σε αυτό το παραμύθι. Ο φίλος μου ο Άλφ με βοήθησε να φτάσω στον πλανήτη των δικαιωμάτων. Έτσι ονομάσαμε τον καινούριο αυτόν πλανήτη.
ΥΓΕΙΑ
Είμαι το δικαίωμα στην υγεία. Κυνηγημένο και φοβισμένο στη γη, κρύφτηκα σε αυτό το εμβόλιο. Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη μας να ζουν χωρίς υγεία αλλά και άλλα δικαιώματα, δηλαδή χωρίς πατρίδα, οικογένεια, στέγη, ασφάλεια, σχολείο, ειρήνη, ταυτότητα, παιχνίδι;



ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ
ΤΡΑΓΟΥΔΙ 1ο
(ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΑΝ ΘΥΜΗΘΕΙΣ Τ΄ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ)

Κυνηγημένα απ’ το φόβο (8συλλαβές)  το σκάσαμε όλα 6
δεν απομένει στον κόσμο 8 ελπίδα καμιά 5
τώρα που η αγάπη πονά 7 και πεινούν τα παιδάκια 7
διώξε πολέμους 5 και την ειρήνη 5 να θυμηθείς 4

Αν αγαπάς τον πλανήτη 8
σε περιμένω να `ρθεις 7
μ’ ένα τραγούδι ελπίδας 8 να έρθεις κοντά μου 6
μην αναβάλλεις 5 το χρέος σου κάνε 6 όπως μπορείς5





(Μετά το τραγούδι τα δικαιώματα αποχωρούν όπως ήρθαν)


(ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ)
ΠΟΙΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΥ
Όλα τ' αστέρια τ' ουρανού
αν πέσουνε στη γη
κάθε καρδιά παιδιού
θα κάνει μια ευχή

Κι αν κάθε ευχή σαν προσευχή
ακούσει ο θεός
θα γίνει τ' όνειρο ζωή
κι ο κόσμος πιο καλός.

ή εναλλακτικά μελοποιημένο

Όλα τα δικαιώματα
για να έρθουνε  στη γη
κάθε καρδιά παιδιού
ας κάνει μια ευχή

Κι αν κάθε ευχή σαν προσευχή
ακούσει ο θεός
θα γίνει τ' όνειρο ζωή
κι ο κόσμος πιο καλός.


ΠΡΑΞΗ Β


Επιστήμονας Α
Πώς δεν το είχαμε σκεφτεί;
Επιστήμονας Β
Βλέπαμε μόνο τα παιδιά των αναπτυγμένων χωρών που έχουν όλα τα δικαιώματά τους.
Επιστήμονας Γ
Και ξεχνούσαμε πως δεν είναι όλα τα παιδιά ίσα στον πλανήτη, δεν έχουν όλοι τα ίδια δικαιώματα.
Επιστήμονας Α
Ενώ θα έπρεπε αυτό να συμβαίνει: Όλα τα δικαιώματα για όλα τα παδιά...
Επιστήμονας Β
Κάτι πρέπει να κάνουμε...
Επιστήμονας Γ
Τα δικαιώματα πρέπει να επιστρέψουν στη γη...
Επιστήμονας Α
Είμαστε επιστήμονες.
Επιστήμονας Β
Δεν μπορούμε να καθόμαστε κλεισμένοι σε ένα εργαστήριο.
Επιστήμονας Γ
Πρέπει να αναλάβουμε δράση.
Επιστήμονας Α
Μα πού είναι ο Αλφ;
Επιστήμονας Β
Έφυγε...
Επιστήμονας Γ
Όπως ήρθε έφυγε...
Επιστήμονας Α
Αθόρυβα...
Επιστήμονας Β
Ούτε ένα γεια...
Επιστήμονας Γ
Ίσως ξαναέρθει...
Επιστήμονας Α
Σίγουρα θα ξαναέρθει...
Επιστήμονας Β
Ναι, έχω μια προαίσθηση πως θα ξαναέρθει...

Χτυπάει κουδούνι.
Επιστήμονας Γ
Αυτός θα είναι...


Μπαίνουν στη σκηνή σαν κυνηγημένοι οι παραμυθοήρωες...

Χιονάτη
Σώστε μας, κύριοι επιστήμονες!
Κοκκινοσκουφίτσα
Κινδυνεύουμε.
Κοριτσάκι με τα σπίρτα
Η ζωή μας απειλείται.
Σταχτοπούτα
Είμαι η Σταχτοπούτα και από δω οι φίλοι μου.

Οι παραμυθοήρωες συστήνονται με μικρή υπόκλιση

Χιονάτη
Χιονάτη.
Κοριτσάκι με τα σπίρτα
Κοριτσάκι με τα σπίρτα.
Κοκκινοσκουφίτσα
Κοκκινοσκουφίτσα.
Κοντορεβυθούλης
Κοντορεβυθούλης.
Σταχτοπούτα
Κι από δω τα τρία γουρουνάκια και το όμορφο παπάκι.
Χιονάτη
Βλέπετε για μας είναι το ομορφότερο παπάκι του κόσμου όσο κι αν για τα άλλα είναι άσχημο”.
Επιστήμονας Α
Όλα τα παράξενα απόψε θα συμβούν.
Επιστήμονας Β
Αν και δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς το σκάσατε από τις σελίδες των παραμυθιών, θα κάνουμε ότι περνάει απ' το χέρι μας.
Επιστήμονας Γ
Μα πρέπει να μας πείτε από ποιον και γιατί κινδυνεύετε.
Χιονάτη
Χάσαμε τα δικαιώματά μας,
Επιστήμονας Α
Κι εσείς;
Κοκκινοσκουφίτσα
Γιατί ποιος άλλος τα έχασε;
Επιστήμονας Β
Τα παιδιά...
Κοντορεβυθούλης
Εσείς που έχετε τα τελειότερα τηλεσκόπια του κόσμου σίγουρα μπορείτε να ρίξετε μια ματιά και να μας πείτε πού μπορεί να πήγαν.
Σταχτοπούτα
Πρέπει να τα βρούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα αλλιώς δεν θα έχουν καλό τέλος τα παραμύθια.
Επιστήμονας Γ
Ωστε έτσι, λοιπόν. Τελικά δε χάνουν μόνο τα παιδιά τα δικαιώματα μα και οι ήρωες των παραμυθιών;
Μα εμείς νομίζαμε ότι περνάτε τέλεια εσείς οι ήρωες των παραμυθιών, ότι ζείτε καλά κι εμείς καλύτερα.
Χιονάτη
Φήμες, αγαπητέ, κύριε.
Εμείς ξέρουμε τι δυσκολίες περνάμε, πόσα δικαιώματα χάνουμε μέχρι να πετύχουμε το σκοπό μας.
Σταχτοπούτα
Οι βαριές δουλειές που η μητριά μου με βάζει να κάνω, καταπατούν το δικαίωμά μου να ζω σαν ένα κανονικό παιδί.
Χιονάτη
Κι εγώ λόγω μιας κακιάς μάγισσας περιπλανιέμαι μόνη  μου στο δάσος. Δεν έχω δικαίωμα σε μια οικογένεια, σε ζεστό φαγητό και στέγη.
Κοκκινοσκουφίτσα
Ένας λύκος με απειλεί στερώντας το δικαίωμά μου να κινούμαι με ασφάλεια στο δάσος.
Κοριτσάκι με τα σπίρτα
Η μητέρα μου δε ζει, πεινάω και θέλω πολύ να πάω σχολείο, μα δεν μπορώ γιατί είμαι αναγκασμένη να δουλεύω, αν και είμαι πολύ μικρή.
Κοντορεβυθούλης
Κι εμένα με κακομεταχειρίζεται ο γίγαντας ασκώντας βία πάνω μου. Μου λείπει αφάνταστα η ζεστασιά του σπιτιού μου.
Γουρουνάκι Α
Εμείς θέλουμε ένα γερό σπιτάκι που να μην το ρίχνει ο άνεμος  ούτε και κανένας πεινασμένος λύκος.
Γουρουνάκι Β
Πιστεύουμε ότι έχουμε δικαίωμα σε ένα τέτοιο σπιτάκι.
Γουρουνάκι Γ
Δεν μπορούμε να ζούμε συνέχεια με τον φόβο.
Παπάκι
Κι εγώ έχω χάσει το δικαίωμά μου να παίζω, να έχω φίλους που να με αγαπάνε, να με αποδέχονται και να μη με φωνάζουν ασχημόπαπο.
Επιστήμονας Α
Έχετε δίκιο.
Επιστήμονας Β
Ομολογούμε  πως δεν το είχαμε φανταστεί.
Επιστήμονας Γ
Ποτέ μου δεν μας είχε περάσει απ' το μυαλό ότι οι περισσότεροι από εσάς έχετε χάσει τα δικαιώματά σας.
Χιονάτη
Πρέπει όμως να τα βρούμε το συντομότερο και να επιστρέψουμε πίσω στα παραμύθια των παιδιών.
Κοκκινοσκουφίτσα
Πριν μας ψάξουν οι μικροί μας αναγνώστες και δεν μας βρουν.
Σταχτοπούτα
Εκεί που είναι ο ρόλος μας. Μέσα στα παραμύθια.
Κοριτσάκι με τα σπίρτα
Είναι σημαντικό να  δίνουμε χαρά, φαντασία κι ευτυχία σε όλα τα παιδιά. Βλέπετε, τα δικαιώματα είναι σαν μια αλυσίδα.
Κοντορεβυθούλης
Αν ένα χαθεί, τότε χάνονται και τα υπόλοιπα και η ζωή στον κόσμο μας γίνεται άσχημη και πολύ, πάρα πολύ δύσκολη.
Γουρουνάκι Α
Αν για παράδειγμα χαθεί το δικαίωμα στη στέγη, χάνονται συνήθως και αυτά στην υγεία και την ασφάλεια.
Γουρουνάκι Β
Αν χαθεί το δικαίωμα στο παιχνίδι, χάνεται και το δικαίωμα στη χαρά, σ' αυτό το τόσο όμορφο συναίσθημα.
Γουρουνάκι Γ
Κι αν χαθεί το δικαίωμα στη γνώση, μπορεί να χαθούν όλα τα δικαιώματα, αφού δεν θα ξέρουμε ποια είναι τα δικαιώματά μας και πώς να τα διεκδικήσουμε.



ΤΡΑΓΟΥΔΙ 2ο (Ο πλανήτης κινδυνεύει)

Ο πλανήτης κινδυνεύει 8
από πόλεμους παιδιά 7
όλα απειλούνται πλέον 8
κι η αγάπη κι η χαρά7

Κανε κάτι κι εσύ τώρα 8
Πριν να είναι πια αργά 7
Αγωνίσου για έναν κόσμο 8
Που ‘χει γελαστά παιδιά7

Κάθε ένας στον πλανήτη 8
πρέπει να αγωνιστεί 7
για να επιστρέψει πάλι 8
το χαμόγελο στη γη 7

Όλοι τώρα στον αγώνα 8
για να σώσουμε τη γη 7
για να κάνουμε τον κόσμο 8
όμορφο απ’ την αρχή.7







Επιστήμονας Α
Έχετε απόλυτο δίκιο φίλοι μου, μα πως δεν έχουμε και τόσο ευχάριστα νέα για σας.
Επιστήμονας Β
Τα δικαιώματά σας και αυτά όλων των παιδιών που καταπατούνται κατέφυγαν κυνηγημένα και φοβισμένα σε ένα κοντινό πλανήτη,
τον πλανήτη των Δικαιωμάτων ή πιο σύντομα τον πλανήτη Δέλτα.
Επιστήμονας Γ
Τα εντοπίσαμε με το τηλεσκόπιό μας, μόλις πριν από λίγο. Φαίνονται αρκετά ταραγμένα και έχουν κρυφτεί μέσα σε αγαπημένα τους αντικείμενα που τους προσφέρουν ασφάλεια.
Παπάκι
Το παπάκι αρχίζει να κλαίει με λυγμούς.

Ώστε λοιπόν πάει. Έχασα κάθε δικαίωμα να μεγαλώσω και να γίνω κύκνος.
Γουρουνάκι Α
Κι εμείς πρέπει να ζούμε πάντα με τον φόβο. Ποτέ δεν θα αποκτήσουμε ένα δικό μας γερό σπιτάκι.

Κλαίνε

Η ηλεκτρονική λάμπα πάνω στο εργαστήριό αναβοσβήνει και ακούγεται συναγερμός. Οι παραμυθοήρωες τρομάζουν.
Επιστήμονας Α
Μη φοβάστε, φίλοι μου. Πρόκειται για άλλη μια μαγική εφεύρεσή μας.
Επιστήμονας Β
Όταν έχουε μια φαεινή ιδέα...
Επιστήμονας Γ
Όταν είμαστε κοντά στη λύση ενός προβλήματος...
Επιστήμονας Α
Η λάμπα αυτή ακτινοβολεί και σπινθοροβολεί σαν τρελή.
Επιστήμονας Β
Λοιπόν, τι λέτε να βοηθήσετε τα παιδιά όλου του κόσμου να βρούν πάλι τα δικαιώματα τους κι αυτά να βοηθήσουν εσάς, τους ήρωες των παραμυθιών;
Επιστήμονας Γ
Θα ξέρετε φίλοι μου ότι υπάρχουν κάποιες οργανώσεις που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.
Επιστήμονας Α
Τρέξτε γρήγορα και μπείτε στα παραμύθια σας.
Επιστήμονας Β
Κι όταν τα παιδιά σας συναντήσουν, μαζί με τις προσωπικές ιστορίες σας, μιλήστε τους και πείτε τους να στηρίξουν τις οργανώσεις αυτές.
Επιστήμονας Γ
Μιλήστε τους για τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου που καταπατούνται.
Επιστήμονας Α
Πείτε τους πως πολλά από αυτά τα δικαιώματα κρύφτηκαν φοβισμένα στον πλανήτη των Δικαιωμάτων και πως πήραν μαζί τους και τα δικαιώματα όλω των παραμυθοηρώων.
Επιστήμονας Β
Κι πως αν θέλουν να ζήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο πρέπει το γρηγορότερο να κάνουν κάτι, πριν είναι αργά για όσα δικαιώματα έχουν απομείνει στη γη.
Επιστήμονας Γ
Και μοιράστε τους μπαλόνια, πολλά γελαστά μπαλόνια.
Επιστήμονας Α
Μ' αυτά θα φτάσουν γρήγορα τα μηνύματά τους στον πλανήτη των Δικαιωμάτων και στ' αυτιά των μεγάλων και των ισχυρών της γης.
Επιστήμονας Β
Ίσως έτσι και τα δικαιώματα που κρύβονται επιστρέψουν στη γη.
Επιστήμονας Γ
Τι λέτε παιδιά, θα μας βοηθήσετε να στείλουμε τα μηνύματά μας με αυτά τα γελαστά μπαλόνια στον πλανήτη των δικαιωμάτων.
Επιστήμονας Α
Λέτε τα δικαιώματα να επιστρέψουν στη γη;
Επιστήμονας Β
Λοιπόν φουσκώστε τα και με το τρία, θα τα αφήσουμε...

ΜΟΥΣΙΚΗ (ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ-ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ)

Οι παραμυθοήρωες μοιράζουν γελαστά μπαλόνια στα παιδιά. Σε κάθε μπαλόνι γράφει κι ένα δικαίωμα. Τα παιδιά τα φουσκώνουν.

Ένα, δύο, τρία...
Αφήνουν τα μπαλόνια να πετάξουν ψηλά...
Τα δικαιώματα επιστρέφουν στη γη.

Μπαίνουν στη σκηνή όλα τα δικαιώματα με τον Αλφ τον εξωγήινο και χορεύουν με τους παραμυθοήρωες τραγουδώντας:




ΤΡΑΓΟΥΔΙ 3ο

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο 10
δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση.10
Παίρνω φως απ’ τον ήλιο 7 και φτιάχνω την αγάπη 7
και μου λες πως σ’ αρέσει.7

Παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη
και μου λες πως σ’ αρέσει.

Τα παιδιά τραγουδούν μες στους δρόμους 10
κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει.10
Τα σκοτάδια σκορπάνε 7κι η μέρα λουλουδίζει7
σαν ανθός στο περβάζι.7

Τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα λουλουδίζει
σαν ανθός στο περβάζι.

Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου10
κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία.10
Σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει 14
με μικρή πολιτεία.7

Σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει
με μικρή πολιτεία.
ΤΕΛΟΣ-ΥΠΟΚΛΙΣΗ


Ποίημα βιβλίου


Όλου του κόσμου τα παιδιά
θέλουν μια ζεστή αγκαλιά
 οικογένεια, αγάπη
φαγητό και ζεστασιά.

Όλου του κόσμου τα παιδιά
θέλουν γνώση κι αρετή
κι απαντήσεις θέλουν όλα
σε αμέτρητα γιατί.

Όλου το κόσμου τα παιδιά
θέλουν φίλους ν' αποκτούν,
τους κακούς να αποφεύγουν,
και τους φόβους να νικούν.

Μα όλου του κόσμου τα παιδιά
θέλουν πάντα πιο πολύ
ένα ατέλειωτο παιχνίδι 
να 'ναι όλη η ζωή.

           
Οι πειρατές της Καταστροφικής





ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
     ...Δυσκολεύτηκαν, βέβαια, πολύ να μάθουν να συνεργάζονται και να παίζουν χωρίς να διαμαρτύρονται ή να μαλώνουν. Κάθε αρχή και δύσκολη. Και τι δε σκαρφίστηκαν για να νικήσουν ο ένας τον άλλο. Χτυπήματα κάτω απ' τη μέση, τρικλοποδιές, γαργαλητά, τράβηγμα φανέλας, δωροδοκίες με σεντούκια θησαυρών. Είδε και έπαθε το σοφό δελφίνι να τους κάνει να κόψουν τις κακές συνήθειες και να βάλουν μυαλό. Σιγά σιγά όμως με πολλή πολλή προσπάθεια, τα κατάφεραν.
    Τα ψαράκια, οι ιππόκαμποι και τα άλλα πλασματάκια του βυθού ξεμύτισαν από τις κρυψώνες τους και δεν μπορούσαν να πιστέψουν αυτό που έβλεπαν. Οι δυο αιώνιοι αντίπαλοι, ο Αμπεμπαμπλόμ και ο Τουκιθεμπλόμ, πανηγύριζαν σα μικρά παιδιά. Σε λίγο κατέφθασε και το κανάλι του βυθού Άλφα Βήτα Μπουρμπουλήθρα με τη δημοσιογράφο Λήδα Γαρίδα. Ο επόμενος ποδοσφαιρικός αγώνας των πειρατών ήταν συναρπαστικός. Αμπεμπαμπλόμ εναντίον Τουκιθεμπλόμ με τερματοφύλακες τον πράσινο και τον κόκκινο παπαγάλο. Η Λήδα άρχισε να περιγράφει γεμάτη αγωνία:
      “Κυρίες και κύριοι, ο Αμπεμπαμπλόμ έχει τώρα τη μπάλα και κατευθύνεται τώρα προς το αντίπαλο τέρμα, περνάει ένα κουπί, μια ψαροκασέλα, μια άγκυρα κι έναν καταπέλτη, κάνει μια καταπληκτική ντρίπλα στον Τουκιθεμπλόμ, σουτάρει...και ναι, η μπάλα χτυπάει στο κόκκινο κατάρτι και μπαίνει γκολ. Μα ο Τουκιθεμπλόμ δεν παραπονιέται, τρέχει γρήγορα να τον συγχαρεί. Αγκαλιάζονται και φιλιούνται, φιλιούνται κι αγκαλιάζονται, χορεύουν μάμπο και σάμπα με τους παπαγάλους αγκαλιά, κάνουν κατακόρυφες τούμπες και μακροβούτια, κλαίνε από συγκίνηση, ανταλλάσουν τις φανέλες τους, πανηγυρίζουν χέρι χέρι, πόδι πόδι, μύτη μύτη, αφτί αφτί, σηκώνουν τον διαιτητή Καβούρη στον ώμο τους και πανηγυρίζουν πάλι όλοι μαζί. Ναι, κυρίες και κύριοι του γλυκού και του αλμυρού νερού, η “στρογγυλή θεά” έκανε και πάλι το θαύμα της. Γιατί σημασία δεν έχει η νίκη αλλά η προσπάθεια και η χαρά του παιχνιδιού, και αυτό το ένιωσαν βαθιά μέσα τους οι δυο πειρατές”, συμπλήρωσε η πορτοκαλιά δημοσιογράφος με τις λεπτές κεραίες...


ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Θεματικός άξονας βιβλίου: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ-ΦΑΝΤΑΣΙΑ


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:


Τούτη η αληθινή ιστορία, το παράξενο αυτό παραμύθι δεν έγινε μια φορά κι έναν καιρό, αλλά χίλιους καιρούς πριν, χίλια κι άλλα τόσα χρόνια πριν. Μου την είχε διηγηθεί ένα αστεράκι πριν πέσει και χαθεί οριστικά από τον ξάστερο ουρανό. Του την είχε πει σε μια σύναξη πλανητών, σε ένα πλανητικό συνέδριο, ο βασιλιάς ήλιος. Μιλούσε για έναν παράξενο πλανήτη που όλα λειτουργούσαν διαφορετικά. Ο πλανήτης αυτός που βρισκόταν τριακόσια εξήντα πέντε χιλιάδες εννιακόσια είκοσι τέσσερα έτη φωτός μακριά από τη γη ήταν ο πλανήτης της φαντασίας, γνωστότερος στους αστρονομικούς κύκλους ως ο πλανήτης Φι.
Σ' εκείνο τον πλανήτη γίνονταν τα πιο παράξενα και φανταστικά πράγματα. Οι δείκτες των ρολογιών γύρισαν ανάποδα και ο χρόνος κυλούσε προς τα πίσω, τα αεροπλάνα κινούνταν πάνω στις ράγες και τα τρένα πετούσαν στον ουρανό, οι δάσκαλοι, όταν δεν έκαναν μαγικά κόλπα, κάθονταν στα θρανία και οι μαθητές τους έκαναν μάθημα, οι παπαγάλοι ήξεραν εκτός από ξένες γλώσσες, ξένους χορούς, οι γάτες γαύγιζαν και οι σκύλοι νιαούριζαν, οι αγελάδες έκαναν “κοάξ κοάξ” και οι βάτραχοι “μου μου μου”. Επίσης, οι βιολιστές δεν έπαιζαν στην όπερα αλλά πάνω στις στέγες των σπιτιών, ενώ οι παλαιστές δεν πάλευαν στην παλαίστρα αλλά τραγουδούσαν στην όπερα. Αυτά κι άλλα πολλά γίνονταν στον πλανήτη Φι.
Οι κάτοικοι που ζούσαν στον πλανήτη της φαντασίας είχαν περισσότερη φαντασία και από εμάς που ζούμε εδώ στη γη αλλά κι απ' όλους όσους ζούσαν στους άλλους πλανήτες του γαλαξία. Μόνο ένα πράγμα δεν μπορούσαν να φανταστούν: Γιατί είχαν τόση φαντασία και τι θα γινόταν αν την έχαναν; Είχαν, βλέπετε, τόση φαντασία κι ήταν πραγματικά τόσο ευτυχισμένοι που δεν αναρωτιούνταν πώς συνέβαινε αυτό, μιας και τα πιο απίθανα πράγματα τους φαίνονταν φυσιολογικά. Όπως ο καινούριος τους βασιλιάς, ο βασιλιάς Πληκτρολόγιος ο διάδοχος του βασιλιά Λεξιλόγιου που τον είχε διαδεχτεί στο θρόνο, όταν ο τελευταίος αρρώστησε βαριά.




Ο ΤΡΙ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΑΚΙ




Θεματικός άξονας βιβλίου: Το μήνυμα της Αγάπης


Απόσπασμα από το βιβλίο:

"...Το τριγωνάκι μαγεμένο από τα λόγια του Αγγέλου, χωρίς να χάσει χρόνο γλίστρησε αθόρυβα προς τη είσοδο του καταστήματος και μιας και ήταν περασμένα μεσάνυχτα περίμενε τη στιγμή που το αφεντικό θα ξεκλείδωνε το επόμενο πρωί την πόρτα για να το σκάσει κρυφά, να γλιστρήσει αθόρυβα έξω στη χιονισμένη πολιτεία.
«Μακάρι να είχα το θάρρος να σε ακολουθούσα. Φοβάμαι όμως το χειμώνα και την παγωνιά», είπε η χριστουγεννιάτικη μπάλα και συμπλήρωσε: «Θα σε θυμάμαι πάντα Τρι. Καλό σου ταξίδι. Πού ξέρεις, μπορεί κάποτε να ξανασυναντηθούμε».
Το τριγωνάκι της απάντησε με ένα γλυκό «τρι, τρι» αποχαιρετώντας την. Ήταν η ώρα που το αφεντικό ξεκλείδωνε την μεγάλη ξύλινη πόρτα. Διστακτικά, ξετρύπωσε αθόρυβα και βρέθηκε έξω στον χιονισμένο δρόμο..."


Η ΔΕΚΑΤΗ ΤΡΙΤΗ ΘΕΑ

ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΓΛΥΠΤΑ



Η μικρή Μελίνα




Θεματικός άξονας βιβλίου: Κλοπή πολιτιστικών αγαθών


Απόσπασμα από το βιβλίο:

''...Κι όντως, σαν ξύπνησε η Μελίνα ήταν στην είσοδο ενός μουσείου. Από μακριά ακούστηκε ο υπόκωφος ήχος ενός μεγάλου ρολογιού που βρισκόταν στην κορυφή ενός πανύψηλου πύργου. Ήταν περασμένα μεσάνυχτα. Σε λίγη ώρα θα ξημέρωνε στην πόλη και τότε θα άρχισαν εκεί σπουδαίοι αθλητικοί αγώνες, οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Πήγε να σπρώξει τη βαριά σιδερένια πόρτα του μουσείου, μα το αέρινο κορμί της πέρασε σαν καπνός μέσα από την ύλη. Ο φύλακας δεν αντιλήφθηκε την παρουσία της. Ούτε άκουσε το χλιμίντρισμα από το αλογάκι της Σελήνης, σαν η μικρή Μελίνα μπήκε στην μεγάλη αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου με τα Γλυπτά του Παρθενώνα και χάιδεψε τον αγαπημένο της φίλο. Εκείνο το βράδυ θα σημειωνόταν η πιο μεγάλη και η πιο νόμιμη απόδραση στην ιστορία του πολιτισμού...''


ΤΟΥΜΠΑ ΚΟΥΜΠΑ ΛΟΥΜΠΑΜΠΑ



Θεματικός άξονας βιβλίου: Ειρήνη-Πόλεμος


Απόσπασμα από το βιβλίο:

          Ο Πολεμώτατος και η παρέα του

''...Κάποιος όμως δεν ήταν καθόλου ενθουσιασμένος μ’αυτό το ταξίδι. Καθισμένος στην σιδερένια πολυθρόνα του, στον ψηλό πύργο με τις μαύρες κουρτίνες και τα σκοτεινά δωμάτια διάβαζε το χοντρό βιβλίο με τις τρομακτικές συνταγές. Είχε φτάσει στη σελίδα 33333 όταν φώναξε ενθουσιασμένος: Το βρήκα! επιτέλους το βρήκα! πετάχτηκε όρθιος και άρχισε να τρέχει προς το σκοτεινό δωμάτιο με τα τρομακτικά παιχνίδια. Παραλίγο να γλιστρήσει απ’ την ταραχή του και να πέσει μέσα στην πισίνα με τους τεράστιους λευκούς καρχαρίες που έτρεφε στο στοιχειωμένο κάστρο που ζούσε. Η μυστηριώδης σελίδα έγραφε με κεφαλαία γράμματα:

ΜΑΓΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΙ,
ΟΠΩΣ:

ΠΑΙΔΙΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ,
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ,
ΠΑΙΧΝΙΔΟΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΑ
ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΟΜΗΧΑΝΕΣ...''


 
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΧΑΡΤΟΥΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ 

ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΗΣ ΧΑΜΕΝΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ




Θεματικός άξονας βιβλίου:
Περιβάλλον-Ανακύκλωση

Απόσπασμα από το βιβλίο:

"...Δεν ξέρετε ότι απαγουρεύεται η κυκλοφουρία μετά τη δύση του ηλίου;» τους ξαναρώτησε ο φρουρός. Και αφού τους ανακοίνωσε τη διαταγή απαγόρευσης της κυκλοφορίας που είχε εκδώσει ο υπουργός περιβάλλοντος, συνέχισε στον ίδιο αυστηρό τόνο, προκαλώντας τους ανείπωτο πόνο:
«Πριν σας συλλάβου για διατάραξη κοινής χουματερής ησυχίας, είμαι υποχρεουμένους να σας διαβάσω όλη τη διαταγή για να ξέρετε κι εσείς τα δικαιώματά σας. Η διαταγή έχει ως εξής: Από τις έκτης απογευματινής ώρας κι εντεύθεν, απαγουρεύουνται τα σούρτα φέρτα εντός της χουματερής. Παν σκουπίδιον, μπουλαλίδιον, πλαστικίδιον, μπαταρίδιον ή χαρτίδιον περιφερόμενον ασκόπως ένθεν κακείθεν, θα συλλαμβάνεται ως ύποπτον απόδρασης με σκοπόν την ανακύκλουσην και θα φυλακίζηται πάραυτα. Έχετε του δικαίουμα να μη μιλήσιτε. Ό,τι όμους πείτε θα στραφεί ιναντίουν σας», είπε γεμάτος ικανοποίηση ο φρουρός, σα να είχε συλλάβει τους μεγαλύτερους εγκληματίες του κόσμου.
Και βγάζοντας από την τσέπη του μια μεγάλη μαύρη σακούλα απορριμμάτων, άπλωσε την απόχη του για να μαζέψει τα θαρραλέα σκουπίδια..."

__________________________________________________________________

«Και στον έκτο κάδο ποιος θα μπει;» ρώτησε απορρημένα ο Τίλιος Δεντρίλιος.
«Ε, δε βλέπετε; Διαβάστε τι γράφει», τους παρότρυνε η Ανακύκλωση.
«Ανακύκλωση βιομήχανων και υπουργών;;;» πετάχτηκε ο υπουργός.
«Μα δεν καταλαβαίνω. Εγώ γιατί;» είπε κάνοντας τον ανήξερο ο Βρωμύλος.
«Για να σου αλλάξουμε επίθετο και μυαλό», απάντησε η Ανακύκλωση.
«Και τι θα γίνω;»
«Από Βρωμύλος, θα γίνεις με το περιβάλλον φίλος», του απάντησε η Ανακύκλωση καθώς ο Λάκης ο Παπαγαλάκης επαναλάμβανε τραγουδιστά: «Με το περιβάλλον φίλος, θα γίνει κι ο Βρωμύλος...''